Re:Re:ach jo

Matej Kačaljak | 08.01.2014

Pán Fillo,

ďakujem za odpoveď.

Možno sa budeme točiť opäť dookola, ale
(a) pri mojom odkaze na štatistiky som sa pravdepodobne odvolával na úmrtnosť (ale asi sa tu nebudeme naťahovať o fazuľky), použil som zdroj (minimálne raz) a (naivne) som očakával, že môj názorový oponent uvedie zdroj na štúdiu, ktorá mnou uvedený zdroj spochybňuje;
(b) zrejme narážate na moje vyjadrenie, že sa vyžaduje nejaké trvalé poškodenie zdravia, aby bola daná udalosť "štatisticky významná" (prípadne aby vznikol právny nárok na kompenzáciu) a pravdepodobne som sa nevyjadril dosť jasne. Neutíšiteľný plač je určite nepríjemný pre dané dieťa aj pre rodiča ale nie som odborník, aby som vyhodnotil čoho príznakom taký plač je. V mojom príspevku som pravdepodobne naznačoval, že plač sa automaticky nerovná encefalitíde (autizmu, atď.), t.j. korelácia neznamená kauzalitu (stále dookola). Ak však disponujete relevantným zdrojom, ktorý toto preukazuje, budem rád ak sa oň podelíte (nebudem ho hodnotiť, som naň úprimne zvedavý a uvedomujem si, že sme na Vašom webe, kde platia Vaše pravidlá, nech sú akékoľvek); a
(c) dvojaký meter vyplýva z toho, že chcem od antivaxerov dáta, prípadne odkazy na zdroje, ktoré prešli kritickým hodnotením od niekoho z odboru? Teraz rozmýšľam, že Vám možno vadí, že sa v danom prípade nechovám ako moderátor diskusie, aktívne nespochybňujem názory Big Pharma guys a nechávam iniciatívu na oponentoch, aby sa tiež domáhali dát a prípadne poukazovali na to, že použité zdroje sú bad science. Neviem ...

Je možno povšimnutia hodné, že označenie "hovorca Big Pharmy" sa zrejme používa ako odôvodnenie postoja "s ním sa neoplatí diskutovať". Verím, že si všimnete ten (podľa môjho názoru) podstatný rozdiel, že každému antivaxerovi bol na blogu spomínanom p. Pijákom venovaný veľkorysý priestor na odôvodnenie/rozvinutie/podloženie svojich tvrdení.