preco katolici obhajuju ockovania napriek odporu voci potratom

Jana RT | 24.05.2013

zial, pontifikalna akademia pre zivot vydal stanovisko, v ktorom tvrdi, ze ak neexistuje alternativa vakcinam, vyrobenych z potratenych ludskych embryi, tak pre "ochranu verejneho zdravia" je moralne pripustne pouzit aj vakciny vyrobene neeticky skrz potraty. akademia vsak neriesila otazku toho, ci vakciny su naozaj na ochranu verejneho zdravia a ich rizikovost, ci priam skodlivost. myslim, ze sa v tejto veci postupne vytvara tlak. viem, ze uz i na Teologickej fakulte v KE sa o tom zacina diskutovat a snad casom aj vatikanski bioetici prehodnotia tuto stranku veci. asi im zatial vsak tuto otazku nikto nepolozil z tohto uhla a vlastne ich stanoviska su k aktualne kontroverznym temam suvisiacim so zivotom.
ich stanovisko je problematicke pre katolikov v tych krajinach, kde si obcania mozu uplatnit nabozensku vyhradu, napr. v USA. jednoducho sa nemozu odvolat na katolicke ucenie, lebo to neobsahuje taku vyhradu, nastastie aspon v USA existuje aj tzv. filozoficka vyhrada.

Pridať nový príspevok